Clinica Forte Vita, la confluența între știință și empatie
Inspirație
În urma unei experiențe de peste 25 de ani a lanțului de farmacii Forte Vita, ca urmare a preocupării față de starea de bine a pacienților și grijii față de sănătate, Clinica Forte Vita se adaugă ca un demers firesc, natural și benefic acestui circuit.
Crez
Clinica Forte Vita este centrată pe pacient și pe nevoile acestuia de sănătate, evaluare medicală, întreținerea sănătății, confort și înțelegere. De aceea, clinica se situează la confluența dintre știință și empatie.
Pacientul este deseori o persoană vulnerabilă, fie având o problemă de sănătate, fie având o îngrijorare legată de sănătatea sa. De aceea, primul lucru cu care trebuie să-l întâmpinăm este înțelegerea sa și o atmosferă primitoare, relaxantă și profesionistă. Primul pas spre vindecare trebuie să fie încrederea în medic, deopotrivă cu încrederea în sine care vine odată cu înțelegerea problemei cu care se confruntă.
Al doilea pas este actul medical profesionist, performat într-un cadru perfect organizat și optimizat atât medical cât și operațional, în slujba pacientului.
Filosofia Forte Vita
Clinica Forte Vita este recunoscătoare pacienților săi pentru încrederea lor și pentru dialog. Conceptele cheie care stau la baza crezului clinicii sunt știința medicală și empatia. Acestea nu doar se alătură unul celuilalt dar se întrepătrund, eficientizându-se reciproc.
Știința medicală înseamnă corpului medical al clinicii, toate cunoștințele și competențele acestora puse în slujba pacientului și a binelui. Clinica are onoarea de a avea în corpul său medici apreciați din Argeș, medici activi academic, medici veniți din centre universitare de renume precum București și Craiova, medici tineri implicați social, cu articole și comunicări științifice publicate regulat.
Știința medicală înseamnă și tehnologie, tehnologie care sprijină medicul în actul său și permite pacientului să aibă acces la medicina modernă și beneficiile sale. Tot tehnologie este sistemul modern prin care clinica este organizată și lucrează cu pacientul, de la modalitatea cât mai simplă și rapidă de programare până la modul de comunicare al rezultatelor sau dialogul post-consultație / post-intervenție.
Empatia include dar nu exclusiv atmosfera din clinică, conduita suportivă a recepției. Limbajul suportiv al medicului care explică într-un mod simplu și pozitiv pacientului ceea ce este de spus, respectul general, pregătirea pacientului informațional dar și emoțional pentru o conduită corectă și benefică medical.
Deontologie:
- Pacientul este în centrul activității clinicii. Toate funcțiunile acesteia se subordonează criteriului principal, adică starea de bine a pacientului.
- Starea de bine a pacientului înseamnă rezolvarea problemelor medicale sau ameliorarea lor, înțelegerea acestora de către pacient, confortul psihic și confortul spațiului Forte Vita.
- Fiecare pacient are dreptul la adevărul științific, exprimat într-un mod în care poate să înțeleagă starea sa și ceea ce are de făcut în continuare, are dreptul la calitate și răspuns imediat nevoilor sale de sănătate.
- Respectul este o valoare durabilă și permanentă care trebuie să se regăsească în orice acțiune sau comunicare a clinicii cu pacientul.
- Pacientului i se cere respect, în numele celorlalți pacienți care au aceleași drepturi ca și el.
- Tratarea pacientului începe de la recepție sau formularul de programare web. Continuă cu dialogul dintre el și medic, și, întotdeauna este urmată de feedback.
- Prin feedback, clinica înțelege atât urmărirea pacientului din punct de vedere medical, adică evoluția stării sale de sănătate cât și simplul mesaj prin care se solicită, cu acordul acestuia, impresii, sugestii de îmbunătățire și progres.